Efter att ha återöppnats och totalrenoverats 2025 står anstalten Viskan i Torpshammar i Ånge kommun inför ännu en ombyggnad. Anstalten är i behov av fler platser för klienter och för att genomföra utbyggnaden har man skrivit avtal med Peab, som nyligen också tecknade kontrakt för att bygga ut Sveriges nordligaste anstalt.
Vinner utmanande fängelsejobb för 450 miljoner
Peab fortsätter att ta hem kriminalvårdsprojekt. Nu har byggbolaget fått ett kontrakt värt 450 miljoner kronor för att bygga ut anstalten Viskan i Torpshammar med 120 nya klientplatser.
Annons